Saturday, September 29, 2007

~ IRAMA INDAH DARI LELAKI ITU ~

Lama aku menantikan album ini... Akhirnya terhasil juga setelah beberapa tahun menunggu buah tangan terbaru dari penyanyi lelaki tersohor ini. Apa kata dunia? Aku tidak peduli apa yang dikata dunia.. Yang pasti kandungan keseluruhan lagu2 yang terkandung di dalam album 'emas' ini sangat menyenangkan aku. Terbuai terus dengan alunan suara lelaki yang seorang ini.

Aku tidak berniat untk mengulas album ini secara keseluruhannya kerana tentu sekali yang elok2 sahaja mahu aku katakan. Paling adil, dengarlah sendiri kesemua lagu yang terkandung ini. Bermula dari I'm The Lucky One, Ketulusan Hati, Tinggalkan aku, Kau Bunga Cintaku, Tak lelah, Lelaki Ini, Hanya Milikmu, Bidadari, jangan Pernah Lagi dan Teman Terulung.
Namun, bercakap iarma yang paling hinggap di dengarku tentu sahaja lagu Lelaki Ini, Ketulusan Hati dan Kau Bunga Cintaku. Kebetulannya ditulis oleh orang yang sama, komposer dari Indonesia, Numata. Terkesan sungguh iramanya jauh ke dalam hatiku.

Walaupun telah memiliki album ini dengan harga RM34.50 pada 2 minggu yang lepas, hanya semalam aku punya kesempatan mendengarnya secara berulangan. Sepanjang perjalanan ke utara tanahair, hanya lagu ini berputar tanpa henti. Indah pada dengarnya.

Bising sahaja teman jiwa membuat protes dengan lakuku itu.. (hahaha..). Akhirnya dia terpaksa mengalah kerana aku mahu menang kali ini.. Dan lagu ini khas aku dedikasikan buat dia...

KETULUSAN HATI
by anuar zain

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia
Untuk selamanya

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku
Mencintaimu
Tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintaimu
Tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku
Hanya untuk dirimu selalu
Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya..

[Lelaki ini yang selalu mencintaiku... selalu.... tanpa ragu.... terima kaseh MR LKH.]

No comments: